Alta al Padró Municipal d'Habitants
Alta al padró municipal d'habitants d'aquelles persones que, tot i viure habitualment en un determinat municipi, no figuren inscrites al padró.
Normativa general:
- Llei 30/1992, del 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
- Llei 13/1989, del 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i modificacions posteriors.
- Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 11/2007, del 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
Quan es dóna resposta:
La tramitació és immediata a partir de la recepció i validació de la documentació en el servei municipal.
Qui pot sol·licitar-ho:
Qualsevol persona major d'edat. (Les persones majors de 16 anys són emancipades i a nivell de padró d'habitants poden actuar com a majors d'edat. Els menors d'edat casats també tenen la condició d'emancipats).
Qualsevol persona major d'edat que actuï, degudament autoritzada, en representació de la persona interessada.
Cal aportar:
-
Documents identificatius de la/les persona/es que es donen d'alta (original o fotocòpia):
- Espanyols: DNI, passaport o permís de conduir.
- Estrangers de la Comunitat Europea: targeta d'estranger, passaport o document d'identitat del país.
- Estrangers d'altres països: passaport o permís de residència.
- Menors d'edat casats: a més, llibre de família. -
Document acreditatiu de l'habitatge d'empadronament:
- Si a l'habitatge no hi ha ningú empadronat o els que hi són han marxat: escriptura de propietat, contracte de lloguer, contracte o rebut expedit per companyia subministradora, cèdula d'habitabilitat, rebut de l'IBI. Si aquests documents van a nom d'una altra persona, autorització d'aquesta. En aquest cas farem un nou full padronal.
- Si a l'habitatge ja hi ha alguna persona empadronada: és necessari aportar l'autorització i la fotocòpia del DNI d'un dels residents majors d'edat. En aquest cas les altes s'inclouran en el mateix full.
- Si es tracta d'un establiment col·lectiu, autorització de la persona que n'ostenta la direcció.
Canals de tramitació:
-
Presencial
A les oficines municipals.
-
Telemàticament